وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

Cisco & MicroSoft Tech : English , Persian / تکنولوژی های سیسکو و مایکروسافت

وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

Cisco & MicroSoft Tech : English , Persian / تکنولوژی های سیسکو و مایکروسافت

وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

وبلاگ رسمی مهندس علی کسرایی.تلاش بر این است تا تجربیاتم رو بدون واسطه در اختیار علاقمندان قرار دهم

آخرین نظرات
پیوندها

اطلاع رسانی به علاقمندان دانش شبکه

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۴ ب.ظ

با سلام و عرض ادب 

                                      ضمن خوشآمدگویی به شما فرهیخته ارجمند ؛ لطفا نظرات خود را در مورد مطالب مرقوم فرمایید .

حضور دوستان ارجمند و فرهیخته ام اعلام می دارد که به منظور یکپارچه سازی و مدیریت ارایه مطالب علمیم در فیس بوک و دیگر مجامع علمی و همچنین دسترسی علاقمندان هموطنم از این به بعد کلیه مفاهیم علمی ارایه شده در آن سایت ها و پیج ها در این وبلاگ مجتمع و ارایه می گردد . امید که مورد استفاده دانش پژوهان قرار گیرد . برای آشنایی با فعالیتهای بنده به facebook.com/akasraei و یا قسمت درباره من در بالای همین وبلاگ مراجعه فرموده و همچنین می توانید فایل PDF مربوط به فعالیتهای اینجانب را از لینکی که ذیل همین یادداشت معرفی شده است ؛ دانلود بفرمایید ؛ لازم به ذکر است که با کلیک نمودن بر روی لینک های سمت چپ وبلاگ در بخش طبقه بندی موضوعی ، می توانید به یادداشت های مربوط به موضوع مورد نظرتان دسترسی سریع داشته باشید . در خاتمه منتظر مشارکت شما عزیزان در اداره ی هر چه بهتر این وبلاگ هستم . خوشحال می شوم تا با حمایت از ارایه ی مطالب ارزشمندتان به دیگران ، همگی در رشد فرهنگ علمی کشورمان ایران ، سهیم بوده ؛ همچنین ، از اینکه نظرات مفید و سئوال های خود را با کلیک نمودن بر روی آیکون حباب ارائه می نمایید ، سپاسگزارم .فدای دوست

 

 

نکته مهم :

برای اینکه از آخرین به روز رسانی مطلع گردید ؛ با ذکر آخرین تاریخ و لیست مطالب به روز شده ، در پایین همین یادداشت ، شما را آگاه خواهم کرد .

 

تاریخ آخرین به روز رسانی :    20 / 2 / 1400

 

لیست آیتم ها :

 

  • آموزش شبکه از پایه جلسه هشتم - مهندس ادیب : مطلب جدید

 

 

 

Greetings 

Complex and offered. Hope that will be used by scholars. To be familiar with my work on facebook.com/akasraei or the top of this blog about my visit and said, you can also link to the PDF file of my activities under this Memorandum has been introduced; Download decide It Click the link on the left side of the blog in the subject category, you can quickly access your notes to remember. In the end, waiting for your participation in this blog, I run better. I am pleased with the content provided valuable support to others, all of our scientific culture in Iran, contributed, as well, that their useful comments and suggestions by clicking the bubble icon on your offer, thank you. Sacrifice friend ... Ali Kasraei

 

    نظرات (۱۰)

  • دانشکده ها
  • سپاس استاد 
    پاسخ:
    عرض ادب
  • سجاد رضایی
  • سلام، وبلاگ خوبی دارید واقعا لذت بردم
    پاسخ:
    سلام دوست من
    خوشحالم که مشق های بنده مورد رضایتتون بوده .
    فدای دوست
    با درود 
    تشکر بابت مطالب سودمند شما 

    اگر امکان داره کتاب های 
     MCSE 2012
    رو قرار بدید از دوره 70 - 410
    تا 70 -417 
    بی نهایت سپاس

    پاسخ:
    دوست عزیزم
    کتابهای فوق براحتی و بفور در اینترنت برای دانلود وجود دارند . با صرف کمی حوصله انشاالله دانلود می کنید .
    فدای دوست
    با درود 
    کارتون حرف نداره 
    یه سوال تفاوت IOU        با IOS  کلا چیه 
    مصوصا درGNS
    پاسخ:
    سلام دوست من
    پاسخ شما را اگر بخوام کامل بدم بسیار طولانیست . اگر واقعا مشکلی دارید در این زمینه تلفنی هماهنگ کنید تا کمکتو ن کنم وگرنه در آینده براش یه پست می زارم .
    فدای دست
  • آروین اندیشمند
  • سپاس استاد، پیروز باشید

    پاسخ:
    عرض ادب و احترام
    خداوند شما را حفظ کند . فدای دوست
    سلام
    از پاسخ شما متشکرم.
    من دوره ی ccna و ccnp route را تمام کرده ام. و چند روز آینده مصاحبه ای برای استخدام در یک ISP دارم. و احتمالا یکی از مواردی که پرسیده می شود میزان حقوق پیشنهادی است. به نظر شما چقدر بگم؟ با توجه به اینکه سابقه کار ندارم.
    ممنونم.
    پاسخ:
    سلام مجدد دوست عزیز ...
    برای مشاوره در این خصوص لطفا تلفنی تماس بگیرید. یا حق
    سلام
    آموزش Frame Relay شما را دیدم. تشکر میکنم از بابت انرژی و وقت گذاشتن حدود چهار ساعت و نیم دقیقه برای ضبط Frame Relay . آموزش موضوعی جالب و مفیدی است.
    ممنون میشم بگویید چرا در wan از همان ethernet استفاده نمی شود؟ مگر ethernet و کابل های fast ethernet چه مشکلی دارند و در عوض از کابل های کند serial 1.5Mb استفاده می شود؟
    پاسخ:
    lمهیار عزیزم ...
    فدای شما . خوشحالم که آموزش مربوطه مقبول بوده . راستش از نظر شبکه هدف اشتراک منابع است و تمام . حالا به هر طریقی که باشه . چه با لینک های مختلف با سیم و چه بی سیم . مشکل نوع اینترفیس نیست . مشکل مدیای انتقال نیست . مشکل پیاده سازی توپولوژی است . ما شبکه هایی هم داریم که مبتنی بر تکنولوژی های اترنت پر سرعت هستند . ولی کاربرد مدیا و محدودیت های انتقال از نظر مسافت بسیار مهم است . مثلا فرض کنید دو دفتر یک شرکت را بخواهیم بهم وصل کنیم که مسافتی چند کیلومتری دارند . آیا فکر می کنید اگر هم بشود ، با کابل کشی ساده ، می توان آنها را بهم وصل کرد ؟ حتما خیر . تازه اگر هم با فیبر نوری کابل کشی کنیم ، مفهومش اینست که مدام مجبوریم ما بین دفاتر همه سازمان کابل کشی کنید و مثلا مخابرات باید همه خیابانها و مسیرهای هوایی را پر از سیم کشی کنید . چرا ارتباط دو نقطه ، با دید استفاده از fastEthernet باید دو طرفه باشد ما بین دو استیشن . پس می بینیم که با توجه به اینکه مدیای مربوطه هم اگر وجود داشته باشد ، و مشکل مسافت هم نباشد ، اینگونه شبکه ای بسیار گران قیمت بوده و پیاده سازی پر چالشی را خواهد داشت . وگرنه صرفنظر از مشکلاتش و محدودیتهایش ، امکان خوبیست البته در محیط شبیه سازی و لابراتوار . البته همیشه بخاطر داشته باشید که نوع و طراحی توپولوژی ، در انتخاب مدیای مربوطه ، حرف اول و آخر را می زند . فدای دوست
  • مهران بختیاری
  • سلام استاد فرهیخته و دوست داشتنی 

    سناریو فریم ریلی که زحمت کشیدید ویدیو کردین همین الان دیدم و تموم کردم .قبل از هر چیز  باید از این همه زحمتی  که کشیدین سپاس گذاری کنم و  خدا قوت بگم و اینکه به علت پراکندگی و فرار بودن مباحث سیسکو واقعا یاداوری و باز اموزی مسائل بدون شک لازمه . مثلا خود من فریم ریلی و حدود 7-8 ماه پیش مرور کردم و با دیدن ویدیو شما دیدم حدود 75 درصد مسائل و فراموش کردم .یک سوال داشتم اگه  زحمت بکشید پاسخ بدین . میدونیم که روتر هم میتواند نقش سوییچ فریم ریلی و به خودش بگیره میخواستم بدونم که کانفیگوریشنی که در روتر انجام میشه برای اینکه ماهیت سویچ فریم ریلی و بگیره همان کانفیگور در سوییچ فریم ریلی انجام میشه یا فرق داره ؟ منظورم از ماهیت، دستوراتی نیست که روتر رو و به سوییچ فریم ریلی تبدیل کنه .منظور دستورات مپینگه . در ضمن استاد شما میتوانید برای اقایون  از واژه داداش  و برای خانوما از واژه ابجی استفاده کنید  . مثلا ببین ابجی ......     (شوخی ) 

    سلامت باشید 
    پاسخ:
    سلام دوست من ...
    ممنونم از محبت شما و شوخی باحالتون . چشم . الفاظ بنده برای خشک نشدن فیلم و آموزشه . می خوام که کمی Fun باشه و گرنه که ما سر کلاسامون از این حرف ها نمی زنیم عزیزم . بازم ممنونم . شوخی بسیار به جایی بود . لاکن شاد شدیم . 100 درصد کانفیگ سوییچ فریم ریلی با روتر فرق دارد که حتما خودتان می دانید . در خصوص دستورات Mapping هم 100 درصد با هم فرق می کنند . البته در هر دو به پورتها مپ می کنند . در سوییچ ها به پورت های سوییچ و در روترها به اینترفیس های سریال مربوطه مپ می شود . در خاتمه سعی می کنم که تا چند روز دیگر نمونه ای از کدهای کانفیگ روتر رو برای دوستان ارایه می دم . فدای دوست
    سلام

    امروز اولین ویدئو آموزشی شمارو از یوتوب دیدم واقعا لذت بردم از تسلط و نحوه آموزش 
     ممنون 
    موفق باشید 
    پاسخ:
    مهدی جان ... سلام . خوشحالم که ابیات تنهایی من مقبولتان واقع شده . حضور گرم افرادی چون شماست که انگیزش ادامه مسیر است . شاد باشید . 
    سلام، وبلاگ خوبی دارید.واقعا وبلاگ تکی داری! دوست دارم به عنوان یه کارشناس نظرتو در مورد وبلاگم بدونم
    پاسخ:
    مهناز عزیز ... سلام . سپاس از لطف و محبت شما . خوشحالم که مقبول افتاده است . با کمال میل از وبلاگ شما دیدم می کنم و در خدمتتان خواهم بود . 
    ........................
    از سایتتون بازدید کردم . خیلی جذاب بود و البته برای اهل فن تجارت به سبک شما حتما دارای نکات خوبی خواهد بود . فقط بنده متوجه نشدم که چرا برای پیام گذاشتن روی یادداشت بنده از اسم مهناز استفاده کردید و در حالیست که نام خود را در سایتتان علیرضا معرفی فرمودید . به نقل از وبسایتتان :

    سلام من علیرضا هستم . دانشجو ام . مثل همه دنبال کار بودم . با این مبحث آشنا شدم .

    البته فقط دنبال این کار نیستم و کلا تو نت خیلی فعالم. حدود 2 سال و نیم تو این کارم و نمیگم همه چیزش رو می دونم

    اما از دوستام تو این کار خیلی چیزا یاد گرفتم.

    این ایمیلم:  alireza_13m@yahoo.com

    این هم شماره همراه کاریم: 09359657531

    خوشحال میشم اگر کمکی از دستم بربیاد.

    موفق و پولدار باشید.

    http://bestbuxes.vcp.ir/page-contact-52054/

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی