وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

Cisco & MicroSoft Tech : English , Persian / تکنولوژی های سیسکو و مایکروسافت

وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

Cisco & MicroSoft Tech : English , Persian / تکنولوژی های سیسکو و مایکروسافت

وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

وبلاگ رسمی مهندس علی کسرایی.تلاش بر این است تا تجربیاتم رو بدون واسطه در اختیار علاقمندان قرار دهم

آخرین نظرات
پیوندها

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

Juniper Image On Gns3

۲۸
فروردين

 

 

 

 

 

 

سلام و عرض ادب حضور شما بازدید کننده گرامی

امروز ، نزدیک به 200 روز از تولد وبلاگ پژوهشی شبکه می گذرد و مفتخریم که در همین کوتاه مدت ، دین خود را با مجتمع نمودن مطالب علمی و ارائه ی شکیل آن به شما همراهان ، ادا کرده ایم . نزدیک با 20,000 بار بازدید هم خود مدعای اثبات این مورد است .  در همین راستا ، به منظور ارتقا صنعت علمی پیاده سازی سناریوهای شبکه ، موفق به ساخت و پابلیش کردن ایمیج هایی شدیم که منجر به راحتی پیاده سازی سناریو های مبتنی بر تکنولوژی میکروتیک و این بار تکنولوژی Juniper شده است . تا هم اکنون بالغ بر 2,300 بار لینک مربوطه دانلود شده و نزدیک به 150 ایمیل تشکر آمیز دریافت کرده ایم که متاسفانه بیشتر آنها از خارج از ایران بوده و از هموطنان عزیزمان کمتر حرکتی رصد شد . رسما اعلام می کنم که با عث تاسف است . البته لازم به ذکر است که خیلی از دوستان متاسفانه عادت به دریافت مطالب رایگان دارند و تازه کمترین استفاده ای هم از آن نمی کنند . همین که بتوانند با زبان بازی در بعضی از مکان های کاریشان ، حقوق بیشتر و یا زمان بیشتر ، دارای شغل باشند برایشان کفایت می کند ( البته به دور از جان و مرام خیلی از شما عزیزان و گرامییان ) . کوتاه سخن اینست که ایمیج های juniper  برای ارائه آماده هستند . حجم فایل مربوطه بالغ بر 2 گیگابایت است و برای سهولت استفاده شما عزیزان فیلم آموزشی هم ارائه شده است . خوب دیگر چه می خواهید عزیزان

 

Hi Dear visitor attendance

Today, nearly 200 days of blog network research is going on and are proud to be the short term, their religion with the science and provide a stylish complex that to their relatives. Made a point of said. With nearly 20,000 visits to the claim is proved in this case. In this regard, in order to promote the implementation of industry network scenarios, we are able to build and lead Pablysh image to easily implement technology-based scenario Mikrotik and this time is Juniper technology. Has already been downloaded over 2,300 times the corresponding link and have received nearly 150 emails thank you, but unfortunately most of them were from outside the country and my fellow citizens less motion was observed. I officially declare the causes regret. So that they can play with language in some working places, more rights or more times, they have jobs for them will suffice (though not too far from the lives and beliefs of your loved ones ). In short, is that the images are prepared to offer juniper. The file size is over 2 GB and the ease of use of your training videos are also provided. Well, what you loved ones.

 

 : Ali Kasraei - Juniper On Gns3 - Part 1

 

 

 

 : Ali Kasraei - Juniper On Gns3 - Part 2

 

 

 

  • Senior Administrator

با سلام حضور شما عزیزانم

بالاخره انتظار جهت دریافت Image برای GNS3 در خصوص انجام سناریوهای روترهای میکروتیک Mikrotik به پایان رسید . ارائه و تولید بدون باگ این فایل برای اولین بار در ایران توسط اینجانب بنا به درخواست شما گرامیان انجام شده است .با کلیک بر روی آیکون پایین یادداشت آنرا دانلود نموده و  به راحتی می توانید آنرا به GNS3 اضافه کرده و با لایسنس سطح 6 ( بالاترین سطح دسترسی ) به انجام و حل سناریو های مربوطه بپردازید . در ادامه لازم به ذکر است که ورژن آن ( 5.20 ) می باشد و اینکه بنده این فایل را به منظور نشان دادن ضعف های امنیتی سیستم عامل روترهای میکروتیک ارائه کرده ام . توضیح اینکه هر گونه استفاده غیر علمی از این فایل بر عهده دانلود کنندگان آن می باشد و خاطر نشان می کنم که به هیچ عنوان آسیب پذیری مربوطه که از آن طریق این سیستم عامل Down شده است افشا نخواهد شد و اطمینان می دهد که تا آخرین ورژن حال حاضر که ( 6.11 ) می باشد این آسیب پذیری وجود داشته و Patch نشده است و از روش های HunterTIK یا اینچنین روشهای مربوطه هم استفاده نشده است . پس دوستان خیالشان راحت باشد . در خاتمه امید که این خدمت کوچک ولی ارزشمند مورد توجه دوستان قرار گیرد . موفق و شاد باشید . فدای دوست

 

نکته )

 بنا بر رعایت اصل Patent بنده لایسنس را به دوستان ارائه نکردم. 

 

آموزش تصویری روش استفاده از فایل مربوطه در Gns3 :

 

 

دانلود فایل : 58 Mg

 

  • Senior Administrator

با سلام حضور دوستان ارجمندم

بنا به درخواست تعدادی از عزیزان مبنی بر ارائه سناریوهای فایروالینگ (Cisco ASA Security Contexts) بعد از مدتی پاسخ دوستان بشکل ویدئویی آماده شده و ارائه می گردد . مبحث ( Cisco ASA - With shared Interface ) . شرح آنچنانی برایش نمی دهم ، فقط ملاحظه نموده و امید که مقبول افتد . این ویدئوها در دو بخش تقدیم می شود . فدای دوست

 

 
: Part 1
 
 
 
: Part 2



 
  • Senior Administrator

IP Expert CCIE WorkBook

۲۳
فروردين


با سلام خدمت دوستان و عزیزان شبکه دوست

به دنبال درخواست شما عزیزان مبنی بر ارائه کتابهای اصلی CCIE Route & Switch از کمپانی آموزشی IPExpert برآن شدم تا بدین خواسته ی شما عزیزان پاسخ مثبت دهم . برای دانلود آنها از لینک ذیل یادداشت استفاده نمایید . کلیه WorkBook ها و حل المسائل آنها را برایتان آماده کردم تا استفاده کنید . فقط وصیت می کنم که مانند تعدادی از دوستان فقط به فکر دریافت فایل نباشید . بلکه استفاده مفید و علمی از آن مهمتر است . CCIE ver5 هم که چند وقت است که رونمایی شده و بسیاری از تکنولوژی های آموزشی متناسب با روز تغییر یافته اند . لذا دوستان باید حواسشان به تغییرات مربوطه باشد . در خاتمه امید که مقبول افتد . فدای دوست


لینک دانلود کتابهای CCIE IPExpert :

https://www.mediafire.com/folder/9ekll8f26fwos/IPExpert_pdf
  • Senior Administrator

با سلام حضور دوستان فرهیخته ام

توی هفته های اخیر دانشجوی عزیزی ایمیل زده بود که نمی تواند کارت شبکه LoopBack را در WIN8 نصب کند . خوب دلیلش هم آنست که نام و مکانیزم شناخت آن ، نسبت به WIN7 تغییر کرده است . بدین سان این مورد سبب شده تا یادداشت حاضر را برای دوستان آماده کنم بطوریکه بشکل تصویری بتوانند براحتی LoopBack را نصب کنند . پس برای شروع دکمه های Windows Key+R را  در WIN8 زده و پنجره Run  را گشوده . عبارت  Hdwwiz را درونش تایپ کرده و Enter را بفشارید . بدین سان پنجره ویزارد زیر برایتان نمایش داده می شود :



در ادامه روی دکمه Next کلیک نموده و به صفحه بعدی بروید . 



در تصویر فوق گزینه دوم را طبق شکل انتخاب نموده و Next  را کلیک نمایید . 



در تصویر فوق ؛ گزینه ی Network Adapters را انتخاب و Next را بفشارید . 



در تصویر فوق از قسمت سمت چپ گزینه ی  MicroSoft  

و از قسمت سمت راست گزینه ی ذیل را انتخاب نمایید :

Microsoft KM-TEST Loopback Adapter



در ادامه طبق شکل کلیه ی Next ها را دنبال و در نهایت دکمه Finish را بفشارید . 





در تصویر فوق دیده می شود که LoopBack نصب شده است و طبق شکل زیرین با گرفتن Properties می توانید تنظیمات مربوط به کارت را انجام دهید . 




امید که مقول افتد . یا حق


  • Senior Administrator

Enable RDP Remotely

۱۴
فروردين

با سلام خدمت دوستان عزیزم

بعضی مواقع دیده می شود که دوستان به هنگام نصب و راه اندازی سرورها ، بعد از راه اندازی , Active Direcory, DHCP, DNS , applications, services, users, GPOs و ... یادشان می رود که RDP را راه اندازی کنند . شکی نیست که به راحتی و بصورت Locally می توانید Login کرده و آنرا راه اندازی نمایید.  حال بنا به بر خواست بعضی از دوستان روشی سریعتر و حرفه ای تر معرفی می شود که بتوانند بصورت Remote به Registry متصل شوند و کار خودشان را انجام دهند . برای اینکار حتما به Administrator privileges نیاز داریم . 

ابتدا ) رجیستری ویندوز را باز کنید  Start -> Run -> RegEdit و  گزینه ی Connect to network registry  که زیر منوی File قرار دارد را انتخاب نمایید . ماشین مورد نظر را انتخاب و مسیر زیر را Search نمایید :

HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server

و گزینه ی fDenyTSConnections  را به عدد صفر 0 تغییر دهید .  و کار تمام شد . 

حال باید سیستم ریموت را ریبوت نماییم . حتما سئوال می کنید که چگونه یک سیستم را از راه دور Reboot می کنیم . پاسخ به راحتی دستور زیر است . 

C:\> shutdown -m \\<hostname> -r -t 0

 و این پاسخی بود به سئوالی که ایمیل فرموده بودید . یا حق

  • Senior Administrator