وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

Cisco & MicroSoft Tech : English , Persian / تکنولوژی های سیسکو و مایکروسافت

وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

Cisco & MicroSoft Tech : English , Persian / تکنولوژی های سیسکو و مایکروسافت

وبلاگ پژوهشی - آموزشی دانش شبکه

وبلاگ رسمی مهندس علی کسرایی.تلاش بر این است تا تجربیاتم رو بدون واسطه در اختیار علاقمندان قرار دهم

آخرین نظرات
پیوندها

CCIE And CCNA Frame Relay Scenario's

چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ب.ظ

با سلام خدمت دوستان ارجمندم

طبق قولی که داده بودم ، آموزش مقدماتی و میانی ( یعنی تقریبا 60 الی 70 در صد مطالب مورد نیاز ) مربوط به درک و پیاده سازی تکنولوژی Frame Relay را خدمتتان تقدیم می دارم smiley. شکی نیست که همه دوستانی که قصد شرکت در امتحانات CCNA را دارند باید تمامی مطالب این یادداشت های ویدئویی بنده را بدانند cool . البته کلیه علاقمندان به شرکت در امتحانات CCIE هم باید همه مطالب را بدانند بخصوص CCIE Ver4 . چند وقتیست که خبر حذف crying مطالب فریم ریلی از امتحانات CCIE LAB بهانه ای برای فرار از آموختن این تکنولوژی فراهم ساخته است که حتی استادان به همین بهانه در CCNA هم آنرا یاد نمی دهند . ( بسیار متاسفم angry ) . ولی دوستان همه بدانند که طبق اعلام خود سیسکو ، مبحث Frame Relay به هیچ وجه از سیستم سیسکو آکادمی حذف نشده است و کماکان در برنامه داخلی آموزشی اش قرار دارد چرا که هنوز در امتحانات CCNA یا کد 200 ، 15 تا 32 درصد نمره امتحانات در مباحث تکنولوژی های WAN و موارد پیاده سازی ، بررسی و عیب یابی فریم ریلی می باشد . بسیار خنده دار است angel گاهی به بهانه فوق ، دوستان از زیر بار خواندن این مطلب در می روند . خلاصه از ما گفتن enlightened.

حالا کمی در مورد فیلم ها حرف بزنیم . این فیلمها در واقع ترجمه ی سطر به سطر منبعیست که به نظر بنده بسیار برای دانشجویان آموزنده است و در چهار قسمت آماده شده است . چون ترجمه بصورت زنده انجام می شود ممکن است توپوق های گفتاری بسیار وجود داشته باشد که قبلا عذرخواهی می کنم blush. این توپوق ها برای آنست که نمی خواستم که سطری از سطور کتاب از دید بنده مخفی شود تا حق مطلب کتاب بدرستی ادا شود . در ضمن اعلام می کنم که قسمت پنجم و آخرین بخش از آموزش Frame Relay تا چند روز دیگر آماده و بر روی وبلاگ قرار می گیرد . هدف از ارایه دیر آن ، اینست که شما فرصت نموده با یادداشت کردن مطالب آن و خواندن و دوره ی آنها ، به هنگام مواجهه با سناریوهای عملی به تکامل و فقط برای یکبار در زندگیتان ، پرونده Frame Relay بسته شود . خلاص yes . در قسمت پنجم که کاملا عملیست دیگر توپوقی وجود ندارد چرا که کل مطالب قبلی اینبار به زبان خودم و با استفاده از تجربه خودم مطرح و توضیح داده می شود . بدین وسیله اعلام می دارم که نحوه آموزش فریم ریلی در قسمت پنجم ، کاملا ابداعی بنده بوده surprise و برای اولین بار است wink که در دنیا مفاهیم علمی همگام با پیاده سازی Frame Relay  در GNS3 ، بدین روش مطرح می شود .شکی ندارم که به محض دیدن پارت پنجم ، نظر شما هم همین خواهد بود yes . پس : ای کسانی که ایمان آوردید ؛ بدانید و آگاه باشید که قسمت پنجم را اگر از دست دادید ؛ کل ماجرای فریم ریلی را از دست دادید . یا حق

Ali Kasraei - CCIE / CCNA : Frame Relay - Part 1

 

Ali Kasraei - CCIE / CCNA : Frame Relay - Part 2

 

Ali Kasraei - CCIE / CCNA : Frame Relay - Part 3

 

Ali Kasraei - CCIE / CCNA : Frame Relay - Part 4

 

Ali Kasraei - CCIE / CCNA : Frame Relay - Part 5 - Final

 

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۳/۱۴
  • ۱۹۶۹ نمایش
  • Senior Administrator

frame relay

CCNA

wan

علی کسرایی

Ali Kasraei

سیسکو

cisco

CCIE

نظرات (۶)

سلام دوباره. ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما و خانواده اتان. جهت یاد آوری به سوالی که چند ماه پیش از شما در این صفحه پرسیدم مزاحم شدم.

شاد باشید :)
پاسخ:
عمو محمد جانم
سلام. راستش پاسخ شما فراموش نشده است لاکن توضیحات هم در ویدیوها بسبار علمی و از روی ریفرنس ها ارایه شده اند و خدایی جای هیچ سوالی را نگذاشته اند. البته در نهایت افتادگی. فقط باید عرض کنم که درسته که در سمت پرووایدر دخالتی نداریم. بنده هم در اموزش ها نکفتم که داریم. خواستم با سناریوها کمی دید سرویس پروایدری بدم به دوستان و دانشجویان که بدونن در سمت بقول شما مخابرات ، دیدگاه چگونه است و اصولا سوییچ های فریم ریلی چطور تنظیم می شوند. همین. اگر مورد دیگری است لطفا تلفنی تماس بگیرید تا کاملا عرض کنم. چون بیش از این در محیط چت و نگارش اینترنتی برایم میسر نیست. فدای دوست. ارزومند سلامتیتون هستم. یا حق
  • ابوالفضل سلمانی
  • با سلام و خدا قوت خدمت شما استاد عزیز :)

    بنده به شخصه تمام تلاشم استفاده از بزرگان علم شبکه بوده و هست و خوشحالم که از بزرگی چون شما می آموزم

    حرف برای گفتن بسیار است اما وقت اندک, بهتر است حرف را کوتاه کنم و برای عمل برخیزم و برای سخنان و پرسش های تخصصی, تخصص بیاموزم.
    پاسخ:
    بزرگوار و ارزشمند. جناب سلمانی
    ارزومند موفقیت شما هستم. شکی ندارم که با تکیه بر خداوند و تلاش ، موفق خواهید بود. شاد سربلند باشید. یا حق
    سلام. آقای کسرایی بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتون و پر کردن خلا منابع کاربردی و رایگان فارسی ازتون ممنونم. باشد که شرایطی مهیا بشود و به شخصه جبران کنم.
    در پارت دوم برام یه سوالی مطرح شد. در قسمت توپولوژی های فریم ریلی. اول اینکه منظور از این توپولوژی ها چیه ؟ این توپولوژی ها بین سوییچ های FR یا همون DCE مطرحه ؟ یا بین DTE ؟ اگر بین DCE مطرحه، که طبق عکس بعید بدونم، یه چیز کاملا مخابراتیه ؟!
    و اگر DTE، مگه ما یه لینک از مخابرات نمیگیریم و وصل میکنیم به روتر، و از اون طرف هم برای اون یکی روتر ؟ یعنی چی فول مش ؟ ما که نمیتونیم دخالتی کنیم در سوییچ های فریم ریلی. حال داخل مخابرات به هر طریقی باشد. میشه مثال علمی و عملی تری بزنید ؟
    من این توپولوژی ها رو خوب متوجه نمیشم.
    با تشکر فراوان.
    محمد.
    پاسخ:
    سلام عزیزم. بنده الان در بوت کمپ تابستانیم هستم. پس از پایان بوت کمپ نکاتی را خدمتتون ارایه می کنم. فدای شما
    متشکرم، دانلود شد.
    پاسخ:
    فدای دوست . موفق باشید
    سلام
    مرسی برای تمام زحماتی که متقبل شدید و در اختیار ما قرار دادید. امیدوارم در این راه موفق باشید .
    من قسمت دوم را از اپارات نتونستم دانلود کنم اگر امکان دارد بررسی کنید. باز هم ممنونم.
    پاسخ:
    سلام. چشم. بررسی می کنم و اطلاع می دم. فدای دوست
    .......
    مورد بررسی شد و هیچگونه مشکلی یافت نشد. لطفا برای دانلود از برنامه IDM استفاده کنید و سعی کنید تا فایل ها را همزمان دانلود نکنید. چون ممکن است تنظیمات و محدودیت های تعداد دانلود و session در آپارات وجود داشته باشد که از ان بی خبریم. فدای دوست
    با سلام و احترام خدمت استاد کسرایی
    خیلی ممنون بابت ویدیوی frame relay.
    واقعا عالی بود.....ممنون.خسته نباشید.
    امیدوارم هرروز ویدیوهای بیشتری از شما ببینیم

    پاسخ:
    مهدی جانم سلام ...
    سپاس از لطف شما . دعا کنید تا انگیزش علمی پاکم دستخوش نامردمی های اطرافیانم پایمال نشود . چشم . فدای دوست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی